Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Téma noci jako inspirace pro výtvarné činnosti v mateřské škole
HOMOLKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá tematikou noci ve výtvarném umění, kterou následně aplikuje jako inspirační zdroj pro výtvarné činnosti v mateřské škole. Obsah teoretické části se zaměřuje na rozvoj poznávacích procesů, význam představivosti a výtvarného vyjadřování u dětí v předškolním období. Práce se dále zabývá námětem tmy a noci ve výtvarné kultuře a jejich uplatněním ve vzdělávacím procesu v mateřské škole. V neposlední řadě text rozvádí možnosti využití výtvarného umění za pomoci animačních a výtvarně projektových metod. Praktická část je zaměřena na přípravu, realizaci a reflexi výtvarné řady, inspirovanou nocí a ději s ní spojenými.
Představy předškolních dětí o početí a narození
ZELENKOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce se věnuje dětem předškolního věku v oblasti sexuální výchovy a představám dětí o početí a narození. Teoretická část se zabývá sexuální výchovou a vším co se sexuální výchovou úzce souvisí jako jsou principy, cíle, meze, postavení rodiny a postavení mateřské školy v sexuální výchově. Také se dále věnuje předškolnímu období, emočnímu vývoji, socializaci, vývoji identity, sexuálnímu vývoji a sexualitě. Zabývá se také tématem sexuality v dnešní dětské literatuře. Závěrem teoretické části je zmíněn RVP PV v souvislosti se sexuální výchovou. V praktické části se bakalářská práce věnuje kvalitativnímu výzkumu. Výzkum je realizovaný za pomoci strukturovaných rozhovorů se třemi dětmi a následně jejich rodiči. Cílem práce je, přiblížit se představám dětí předškolního věku o početí a narození. Významnou roli hraje zkušenost s narozením mladšího sourozence.
Tvorba Františka Skály jako inspirace pro výtvarné činnosti v mateřské škole
SOMMEROVÁ, Zuzana
Téma bakalářské práce se zabývá rozmanitou uměleckou tvorbou českého výtvarníka Františka Skály, která dále slouží jako inspirační zdroj pro výtvarné činnosti v mateřské škole. Obsah teoretické části se zabývá vývojem dítěte předškolního věku se zvláštním akcentem na vývoj výtvarného projevu. Práce se dále zabývá využitím současného umění v předškolním vzdělávání, výtvarně-projektovou výukou a detailněji rozpracovává také život a dílo Františka Skály. Praktická část je věnována realizaci a reflexi výtvarné řady, inspirované Skálovou výtvarnou tvorbou.
Diagnostika lexikálně-sémantické jazykové roviny u dětí předškolního věku a u dětí s vývojovou dysfázií
Malechová, Veronika ; Šturma, Jaroslav (oponent) ; Šporclová, Veronika (oponent)
Rigorózní práce se zabývá diagnostikou řečového vývoje dítěte předškolního věku, se zaměřením na lexikálně-sémantickou jazykovou rovinu a komparací intaktního řečového vývojem s narušeným vývojem řeči u dětí s vývojovou dysfázií. Cílem práce je zmapování diagnostické možnosti v oblasti lexika a sémantiky u dětí předškolního věku, představení zahraničního testu Peabody Picture Vocabulary Test a posouzení možnosti adaptace této testové metody do českého jazykového prostředí. Práce se skládá z části teoretické a empirické. Teoretická část se věnuje nejvýznamnějším teoriím a osobnostem v oblasti vývoje řeči a osvojování jazyka, ontogenezi řeči, způsoby hodnocení lexika a sémantiky u nás a v zahraničí a vývojové dysfázii. Empirická část ověřuje možnost použití nástroje Peabody Picture Vocabulary Test v českém prostředí. Výzkumné šetření bylo realizované prostřednictvím kvantitativního výzkumu, v jednotlivých výzkumných etapách byla získána data od 411 testovaných osob. Testový nástroj Peabody Picture Vocabulary Test byl adaptován do českého jazyka a administrován dětem předškolního věku. V pilotní studii byly zkoumány základní vlastnosti testu, po následné jazykové revizi byly ověřovány možnosti jeho použití v českém jazykovém prostředí a srovnávány výsledky v oblasti pasivní slovní zásoby dětí s vývojovou...
Možnosti dynamické diagnostiky u dětí v mateřských školách-Škála využití kognitivních funkcí (ACFS)
Drápalová, Alena ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
V této práci ověřujme praktický přínos metody Škála využití kognitivních funkcí (ACFS) pro určení potenciálního kognitivního rozvoje předškolních dětí. V teoretické části se věnujeme specifikům předškolního období a vymezení pojmu dynamické diagnostiky typické svým formátem pretest-intervence-posttest. Blíže se seznamujeme s metodou ACFS a vlivem dospělého na proces zkušenosti zprostředkovaného učení, který je zásadní součástí intervenční fáze dynamické diagnostiky. V empirické části blíže popisujeme intervenční fázi využití dynamické diagnostiky a výzkumně prověřujeme možnosti metody ACFS diagnostikovat potenciál rozvoje kognitivních funkcí u předškoláků. Ze získaných výsledků vyplývá, že metoda ACFS dobře identifikuje potenciál rozvoje kognitivních funkcí testovaných dětí a poskytuje konkrétní efektivní návod pro další práci s dětmi. Klíčová slova: Předškolní období, dynamická diagnostika, zkušenost zprostředkovaného učení, metoda ACFS, kognitivní rozvoj dětí
Lesní mateřské školy a jejich vliv na vývoj předškolních dětí
KORBOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá lesními mateřskými školami a jejich vlivem na vývoj dětí předškolního věku. Teoretická část se zabývá pojmy, které se vztahují k lesním mateřským školám. Dále je uvedeno několik oblastí vývoje dítěte, ve kterých lze zaznamenat vliv přírodního prostředí. Praktická část obsahuje výsledky kvantitativního výzkumu. Kde bylo zvoleno dotazníkové šetření. Respondenti byli učitelé ze standardních mateřských škol a učitelé z lesních mateřských škol. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou rozdíly mezi lesními mateřskými školami a standardními mateřskými školami. Dále pak, existuje-li souvislost mezi typem mateřské školy a jejím vlivem na vývoj dítěte.
Adaptace dětí na ZŠ
MUDRUŇKOVÁ, Klára
Vstup dítěte do školy je důležitý vývojový mezník. Každé dítě je osobnost, a tak existují různé varianty přizpůsobení se novým podmínkám. Teoretická část diplomové práce seznamuje se základními pojmy předškolního a školního období a adaptací dětí. Na základě kvalitativního šetření pak dochází k jejich srovnávání s prezentovanými výsledky. Praktická část kopíruje teoretickou a je zaměřena na srovnání úspěšnosti či neúspěšnosti ve stanovených kategoriích. Z důvodu možnosti pozorovat adaptaci na základní školu u výrazně odlišných dětí, byly do šetření vybrány děti, které se svými dovednostmi a schopnostmi lišily již v mateřské škole. Pro získání co nejvíce informací o dětech slouží jednak pozorování, testy, rozhovory provedené s paní učitelkami v obou zařízeních, ale také dotazníky směřované rodičům dětí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.